Monday, October 25, 2010

Seronoknya Cuti Cuti Malaysia! (Updated pics)

kami bercuti2 lagi.. kali ini ke ganu kiter :) personally aku dh pernah smp terengganu 2 kali di zmn bujang dulu.. sekali bersama hubby n our moms on 2008 masa celebrate our 3rd anniversary. cuma bezanya masa tuh kami tido di cherating. pergi terengganu sekejap jer. rasa tak puas, hubby ajak ke terengganu skali lagi. hanya kami dan anak2 jer.. occasion?? birthday hubby yg jatuh on 21st October dan backdated anniversary celebration...

bertolak dari rumah abt 10pm, singgah makan sate kajang samuri di R&R kinrara.. dan meneruskan perjalanan.. smplah di R&R Genting Sempah. hubby berhenti rehat sekejap. dlm 12 lebih sambung jalan balik n selamat smp kat tol jabor dlm kul 4 lebih.. alhamdulillah kids semua ok.. on the way ke KT, berhenti 2 kali lagi.. hubby ngantuk sangat.

pas subuh di petronas, kami bertolak ke KT yg agak jauh lagi. dlm 8.30 selamat sampai di restoran Mak Ngah Nasi Dagang. restoran yg satu ketika dulu glamour gara2 harga kepala ikan tongkol RM45. mmg sedap... kami order 3 nasi dagang, satu nasi kosong, air teh 0 limau, teh tarik n milo ais.. RM13. oklah kot.. standard harga cam kat KL jugak...
kenyang makan, kami singgah di masjid terapung. hubby nak amik pics n aku pulak mandikan budak2 tuh. settle semua, call hotel kalau2 boleh masuk pagi tuh. alhamdulillah, mmg ada bilik kosong, so boleh check in awal without add cost.. best2!! smp di hotel.. waaa.. lawanya... kami menginap di Ri-Yaz Heritage Resort & Spa.. jgn tertipu dgn published rate dlm web tuh.. itu harga utk musim monsoon cup shj.. kalau hari biasa dlm RM300++ je. yg kurengnya kami dapat bilik atas.. so, terpaksa memanjat tangga yg agak tinggi itu.. bilik mmg luas siap dgn balkoni and kerusi malas.. budak2 sungguh suka sbb dapat explore bilik tuh.. toilet siap dgn bath tub.. amin duk syok mandi dlm bath tub.. lepas mandi n kemas apa yg patut.. kami beramai2 tido smplah kul 3.. penat satu badan.. budak2 pun letih agaknya, tak selesa tido dlm kete. lepas solat, kami keluar utk jln2 n cari makan. first stop kami g Restoran Seri Wangsa (hasil research kat internet). food dia not bad. sedap jugak.. kami makan siakap namprik pau, kailan ikan masin, daging rusa msk pedas, tomyam campur, sotong n udang goreng tepung. air nenas kat sini first class!! mmg sedap!!

dari restoran kami cari secret recipe utk kek birthday hubby. beli slices jer lagi jimat. hubby pilih hi fibre cheese cake dgn golden nugget, aku pulak beli strawberry choc utk kongsi dgn amin. dari secret recipe kami pusing2 bandar KT.. mula2 ingat nak ke waterfront amik2 pics, tapi tgk gelap jerr.. so, kami terus ke masjid terapung skali lagi. kali nih hubby nak amik pics waktu mlm.. abis amik gambar, kami balik ke hotel n hubby beli burger on the way back utk kudapan..
besok pagi, lepas breakfast sakan di hotel, kami pun keluar utk ke monumen batu bersurat.. terjumpala gerai jual taufu fa kat tepi simpang kuar hotel.. disebabkan cara dia isi taufu fa dlm cawan instead of mangkuk cam kat sini, kami cam teruja nak cuba. murah.. RM1 jer.. n taufu fa dia lembut sgt.. sedap betul!! rupa2nya jauh jugak monumen nih, smpkan kami berhenti rehat kat tepi jln sekejap, aku n hubby tido sat.. budak2 main sendiri.. smp di monumen, hubby jer yg keluar utk amik pics sbb saeed n amin tgh tido masa tuh.. aku pun smbg tido gak :) dari monumen, kami g cari keropok kelulut 008 yg dikatakan sedap sgt tuh.. smp2 meja dah hampir penuh.. kami order keropok RM4 and air kelapa.. mmg sedap, rasa ikan jer.. beli bungkus RM8 utk mkn di hotel.. dari situ kami ke losong utk beli brg2 pesanan my MIL. kali nih, aku jer yg turun, yg lain tunggu dlm keter jer. disebabkan ada brg yg tak cukup, kami gerak ke pasar payang pulak.. lepas tuh, barulah kami balik ke hotel. lepas maghrib kami keluar utk dinner. mlm nih nak try chilada seafood pulak, tapi hasilnya mengecewakan.. air nenas yg kami order langsung tak rasa nenas.. harga lebih mahal dr seri wangsa.. tapi rasa lebih kurang sama jer. kami tapau bwk balik nasi goreng amin, udang n sotong goreng tepung n tomyam campur yg tak abis dimkn...

sblm bfast kami dah siap2 packing barang utk checkout. dapatlah amik pics family guna tripod.. lepas bfast, kami pun bertolak balik ke shah alam. oh ya, kami berhenti beli taufu fa lagi utk kali terakhir :) on the way balik, kami singgah pasar payang sekali lagi utk cari telur penyu kiriman my MIL, lepas tuh, singgah kedai keropok kelulut008 utk beli keropok lekor. masa tuh aku dah take over utk drive sbb hubby ngantuk sgt. smp kemaman, kami berhenti kat che wan sata. aku beli 50 biji sata utk bwk balik. then, terus ke tanjung lumpur pulak, nak beli keropok sagu.. nih kes ngidam.. dah lama tak mkn. beli 6 bungkus yg frozen, RM3 utk mkn dlm keter.. sedapnya!!

abis destinasi yg nak disinggah, kami terus pecut balik ke shah alam. keluar dari kuantan aku tak over drive balik.. hampir2 accident masa lalu R&R Gambang.. tiba2 kereta seakan2 ditiup ke kanan.. sikit lagi nak langgar divider.. terhoyong hayang jugaklah sekejap kereta tuh. hubby smp terbangun.. terus dia take over balik.. aku pun cam pelik.. nak kata ngantuk tak.. mungkin angin lintang kot..
smp di shah alam lepas maghrib. singgah maghrib di petronas hicom n dinner di Cute Sunday owned by my fren. sekali lagi makan yg sedap!!
p/s: cuba kira berapa kali perkataan sedap digunakan.. nampak sgt kali nih agenda utamanya makan je :)

5 thoughts:

Ummu Auni said...

amboi, aku yang baca pun terliur..hihi
ngidam kalah pregnant mother ke :D

areyou said...

isk.. mmg kalah org pregnant.. aku mula2 pun dah seriau cam simptom2 pregnant, tapi tidak.. bendera jepun baru naik setelah sekian lama.. :)

Farra Da Smiley said...

ayuuuuuuuuuuuuuu

kalau tau ko gi aku nak kopok lekor

sob sob..tak inform ponggg

areyou said...

laaa... sorilah farra. ko nak keropok lekor ke? kat umah aku ada lagi.. besok aku bawak utk ko ek.. tapi takdelah byk.. cukuplah buat hilang ngidam..

ieka said...

ini kena tukar nama.. dari cuti2 malaysia, ke jalan2 cari makan.. :D lenkali balik terengganu boleh try makan kat seri wangsa la juga nampaknya hehe