Sunday, December 23, 2012

Legoland Free Kids Voucher up for grabs

Alkisah, last sunday, lepas amin ngaji, both of us bawak budak2 tuh gi empire shopping gallery.. nak qada' ngidam diaorg gi Toys R Us yg rasanya lama gak kami tak masuk hehe.. seriau sket kalau masuk sini sbb gerenti kena pau 1-2 toys ngan budak 2 org nih. but kids pun nak shopping theraphy kan? lagipun lama tak bawak diaorg outing. 

bila bgtau nak gi empire, amin dah sengeh2 sbb dia tahu kat situ ada Toys R Us.. kiteorg kalau nak Toys R Us, mmg gi yg kat empire nih sbb the largest kat Klang Valley nih rasanya. Budak2 tuh mcm histeria kalau masuk especially Saeed.. smp tak muat tangan pegang mainan yang dia nak beli.. tapi bila smp cashier end up ngan keter Hot Wheel yg gantung kat cashier counter tuh hehe.. jenis tak tetap pendirian, semua benda dia nak

main objective arituh nak cari mainan utk si bam bam aka Zhafrah.. sian dia main toys abg2 jer, so, ingat naklah cari soft toys yg boleh buat peluk2 tuh. sampai kat Toys r Us cam biasa, kiteorg biarkan budak 2 org tuh jalan sendiri cari mainan diaorg.. aku n maid duk survey2 mainan Zhafrah, kejap2 dgr suara amin panggil.. pastuh suara Saeed pulak.. adalah mainan yg dia jumpa nak mintak approval utk beli tuh.. satu2 mainan diaorg tunjuk, aku pulak jadi cam QS.. tgk2, baca2 n yg plg penting tgk harga dulu hehe.. kalau mainan yg mengarut2 n mahal, aku reject awal2.. pastuh cakap 'mahallah amin, cari yg lainlah.. ' kalau ngan Saeed kena ayat lain ' tak bestlah Saeed mainan nih, tak boleh buat apa pun' trick aku slalunya menjadi hehe

lepas pusing2 jumpalah few toys for Zhafrah, tapi semuanya patung2.. so, mmg tak bolehlah. rules in our house, tak boleh ada patung2.. so, aku pun pilihlah yg nih without looking at the price tag. pada aku rupa mainan camnih dlm RM30-40 kot, standard price Lamaze and Fisher Price. 

amin n saeed dah dpt mainan masing2.. last2 aku yg pilihkan mainan utk diaorg sbb amin as usual mesti pilih yg mahal2 jer.. adake nak beli Leappad yg dekat RM500 tuh? mengarut sungguh! so, aku suggest amik Bakugan.. kebetulan mmg ada clearance offer utk Bakugan.. dapatlah 3 biji RM24.90.. belikan sorang satu, terus senyap. Saeed dapat extra bag Avengers utk gi ngaji next year priced at RM59.90. dulu Amin dapat bag Transformers and still boleh guna smp skang.. mmg berbaloilah beli. 

Sampai cashier, aku pun letaklah brg2 tuh. smp ke toy zhafrah, cashier tuh tanya, 'nih skali ke kak?' aku pun jawab 'haah'.. skali dia scan rasa nak pengsan kat situ gak.. RM79.90 utk benda ciput tuh??!! apa ke hal?? mahalnya!! rasa cam nak cakap ngan budak tuh cancel jer, tapi bila pikir kesian pulak si bam bam tuh, aku pun paksa rela diri aku utk bayo.. selesai bayar, budak tuh kata, nnt amik voucher Legoland kat customer service ye kak.. aku pun sbb pening2 lagi pikir toy mahal tuh pun angguk jer..

(part nih baru kena ngan tajuk posting hehe panjang betul introductionnya)

sampai kat counter tuh, aku bagi jer resit kat budak tuh. aku mmg dah perasan kat entrance tuh letak poster free voucher utk legoland, dah tak heran sbb dah byk merchants yg take part utk Legoland voucher nih. so, lepas budak tuh salin receipt no.. dia pun dok kira voucher nak bagi kat aku.. mula2 aku ingat dapat 2-3 keping.. skali bila tgk dia tak berenti2 kira, aku dgn pelik terus tercakap, 'eh byknya'.. budak tuh tgk muka aku n kata 'mmg byk kak' total voucher yg aku dapat 10 keping.. isk2 tak laku ke apa diaorg nih??

dengan ini, aku nak sedekahkan voucher nih kat sapa2 yg rasa nak gi Legoland before 31st March 2013 and ada kids aged 3-11 years.. kalau korang naklah kan... 2 keping dah selamat bagi kat akak aku.. since mmg anak dia ada 2 org jer yg below 11 years, so mmg ngamlah.. syarat voucher nih 1 kids free with 1 adult tickets @ normal price of RM140. meaning price of 1 adult and 1 kids lepas guna voucher jadi RM140, instead of RM250.. bestkan?

p/s: smp arinih aku still tak puas ati ngan harga toy bam bam tuh.. rupanya bkn brand Lamaze or Fisher Price tapi Nattou from Belgium.. serik!! slalunya mmg check harga, arituh pulak berlagak cam org kaya main beli tak tgk price tag huhu.. bila ngadu kat hubby, dia kata mmg ayang kaya pun... amiiinnnn ;)

1 thoughts:

Farra Da Smiley said...

kami ada gak..byk tol depe distribute tix kids free
wat masa ni kami tak minat :)