Thursday, December 13, 2012

Our First Princess 16082012 Part 3

masuk hari ke 5 aku dah start pening kepala cari nama baby. mmg kiteorg dh setuju, kalau baby boy husband aku yg bagi nama, kalau girl aku yg kena cari. masa amin dulu berangan kalau girl nak nama nusrah hasanah. tapi bila third baby nih, rasa cam tak best pulak nama tuh. abis google.. tgk buku etc.. tak jumpa2 gak. last2 aku senaraikan nama2 yg aku rasa sedap n baik maksudnya, bagi kat hubby. dia yg matchkan nama tu. on the dot hari ketujuh, kami pun confirm pilih nama Irbah Zhafrah untuk puteri pertama kami. Hubby yg beria suh cari nama mula huruf I, biar sama dgn nama aku

Facts on Irbah Zhafrah

Maksud Nama : 
Irbah - Fikiran tajam, akal 
Zhafrah - Kemenangan
DOB : 16/8/2012 11.28am
Weight : 3.17kg
Length : 48cm
Head : 34cm

hari2 awal pantang, zhafrah tak byk kerenah sgt.. tapi masuk 3rd week, dia dah start kerap bgn mlm. sejam sekali bgn.. bila letak kat sofa baru dia nak tido.. aku pun heran, dia panaske ataupun tak suka ngan tilam dia tuh? kalau letak kat sofa, smp pagi tido tak bgn2. cuma akulah susah tak boleh nak baring.. last2 aku tidokan dia meniarap, barulah dia tido nyenyak kat tilam dia..

Zhafrah @ 10 days old

Zhafrah with lifetime bodyguards
Zhafrah @ 1 month - 4.52kg

Zhafrah @ 2months - 6.44kg

Zhafrah @ Abah's birthday (211012)

Zhafrah during Raya Haji (261012)

Zhafrah @ Ipoh (271012)

Zhafrah with Ummi @ Selama, Perak (081212)

Zhafrah with Yeop

Latest Zhafrah @ 3months plus (111212)
oppss.. lupa nak citer. bukan zhafrah sorang dpt barang baru.. ummi pun dapat freezer baru. fridge skang mmg tak boleh kacau bhgn freezer sbb penuh ngan stok2 lauk. kiteorg decide beli upright freezer instead of chest freezer sbb takde space. survey punya survey, kiteorg beli brand Faber. amik yg plg kecik model FZ108U, dapatlah dlm RM750 tu pun lepas bertekak ngan salesman tuh. ummi dah start buat stok since dalam pantang. bila nak naik keje arituh, stok dah penuh satu freezer tuh. pening pulak kepala nak letak mana stok yg lebih. Zhafrah minum 6 bekas = 18oz per day. yg umminyer production dpt 12 bekas = 24oz per day. supply double from demand. tetiba nyesal pulak beli yg kecik, tapi kalau beli besar pun takde tpt nak letak huhu..cuma satu yg tak berkenan ngan freezer nih, dia kena manual defrost. susah betul sbb bila frost tuh dah byk, tak boleh nak simpan susu byk2 sbb space dah limited. 

camni lah yg kiteorg punya
ada 4 drawer

0 thoughts: