Tuesday, February 22, 2011

Keje ke Cuti?

Last 2 weeks, my dept organized a team building session at Swiss Garden Kuantan.initially, i was trying my luck (very hard) to escape from attending the session, but due to my absence last year, i've to join the session by hook or by crook. hampir2 membuatkan bos2 ku naik angin jugaklah :) tak smp hati nak tinggalkan saeed, hubby dgn baik hatinya willingly to take care of the kids while i'm attending the session.

departing from home on friday morning and stop by at Spring Potato (again!) to have our brunch. Can't resist the superb asam pedas! dah kenyang, baru smbg journey and safely arrived at kuantan at 3.30pm. masa tuh briefing session by our VP Sales dah start.. check in bilik etc.. 5.30pm turun lobi sbb ada janji dgn colleagues utk buat slide sempena Dato' Zam nak dtg. Dlm kul 6 lebih baru settle, terus naik bilik utk g dinner. amin's remarked 'lamanya ummi g keje, kata kejap jer' aik.. baru sekejap takkan dh rindu kot :) having our dinner kat Sara Thai.. food dia oklah.. biasa jer cuma udang n sotong goreng tepung dia mmg sedap. abis mkn, cepat2 gerak balik ke hotel sbb ada sesi bersama EVP on 8.30pm. kelam kabut jugaklah aku masa tuh.. nasib baik session tuh kejap jer. smp bilik budak2 tgh main lagik.. semua tunggu ummi balik :)

saturday morning, patutnya dah start team building, tapi aku kena kidnap utk buat slides. so, terlepaslah dr buat aktiviti2 hari itu.. alhamdulillah, Allah makbulkan doa aku :) sementara tunggu Dato' Zam smp, sempat aku kuar dgn hubby n kids cari lunch utk diaorg. aku mkn lunch yg provided by hotel. belikan nasi campur utk hubby n nasi ayam utk budak2 tuh. abis jer sesi bersama dato' zam, aku terus naik bilik.. yg lain still smbg lagi buat aktiviti team building. pas solat n rehat2, ajak hubby g dinner. kebetulan my best fren kat mrsmpc ajak jumpa skali, terus ajak dia makan sama. singgah kat kedai keropok hafisah kat tjg lumpur utk beli keropok sagu.. pastuh br jmp kwn aku. dia ajak dinner kat ana ikan bakar petai. food kat situ sedap2.. tp byk sgt kiteorg amik smp tak abis.. membazir jer.. thanks molly for the treat!! sian pulak kat molly kena belanja aku satu family... on the way balik, singgah kat terminal sate zul. belikan sate n nasi lemak utk budak2 tuh n abahnya skali :) smp hotel dh maghrib.. huru hara kejap tukar baju utk dinner... nasib baik kwn2 dah reservekan seat.. mkn lagi.. aku tak larat dh mkn nasi, cuma ratah lauk jer.. mkn smbl tgk performance org2 gomen.. :) pastuh sesi bagi2 award.. alhamdulillah dptlah menang satu award utk projek kiteorg.. my EVP pesan " terima kasih idayu, tahun ni kena keje kuat lagi"

ahad pagi, ada sesi bersama MAMPU.. aku awal2 dh mtk excuse dr bos utk balik awal.. so,pas bfast kami terus gerak balik ke shah alam. singgah jap umah kawan lama.. lama sungguh tak jumpa Ilah.. kawan sekampung masa sekolah men rendah dulu, pas PMR dia ke MRSM Terendak n aku ke MRSM PC. sekarang nih dia dah ada 3 org anak.. kawin pun awal seminggu jer dr aku :)

so, kali nih kira keje cum holiday.. first trip for the year


2 thoughts:

Farra Da Smiley said...

Best tuu
Sume ditanggung company
Fyi, kite mmg biasa angkut family kalu outstaeion during bf

areyou said...

mana ada sponsor farra.. bilik kongsi ngan kawan.. so, bayar separuh2.. makan n transport pun duit sendiri