Friday, December 29, 2006

Warded Again!

Semalam baru start kerja slps diberi rehat selama seminggu. My baby is so excited to see the world. Last Thursday during checkup and after CTG was done, my gynae detected some contractions occurred.

Doc : from CTG nih nampak ada contraction. You ada rasa baby mengeraske?
Aku : ada juga (bkn biasake baby mengeras)
Doc : contraction nih, you've to be admitted. i akan bagi ubat utk tahan contraction tuh. your baby too small.

Masa tuh dah cuak giler sbb cam tak prepare. nak bersalin dahke? baru ingat pas check up nih nak gi beli brg2 baby. my husband pun cam terkejut. my mom yg tunggu kat luar dah panik... aku cam pelik jer.. ada contractionke? tak rasa sakit pun... masa nak masuk wad tuh, nurse yg bwk tuh mula2 tanya larat jalan tak? aku selamba je kata boleh lagi.. lom nak bersalin pun... nurse tuh terus buat muka blur... gelak je husband ngan mak aku...

masuk bilik terus teringat keje kat opis.. dahlah kiteorg tgh musim busy skang nih.. budget distribution nak kena siap by this friday. terus sms kat my bos bgtau kena masuk ward... takut tak sempat nak siapkan keje.. my bos terus call.. bla..bla.. sorilah idayu kalau u admitted sbb i suh stay back semlm.. the day before tuh mmg blk lambat sket sbb nak finalised figure.. quite active gaklah.. ke hulur ke hilir buat keje... ermm.. dlm hati, maybe my baby nak suh aku rest tak yah buat keje kot :)... one night kat hospital... boringlah sgt.. dhlah kena 2 kali injection and being dripped ngan ubat tahan contraction tuh... nurse2 kat situ cam pelik jer napa aku admitted.. semua tanya dh baper bln pregnant.. aku pun buatlah muka blur.. cam tak tahu apa2... kalau ikutkan hati aku pun tak nak masuk wad... next morning doc dtg round.. tanya ada rasa sakit lagi tak.. aku terus cakap tak... dia kata boleh kuar noon and dia bagi mc seminggu... sonoknya!

pas discharged terus gi mydin... beli barang2 baby... balik umah pack baju dlm bag... takut2lah kalau terbersalin dlm masa terdekat nih.. :) dah siap semua baru rasa lega sket.. one week rest kat umah mmg best.. tambah2 mak ada kat umah... bolehlah makan apa2 yg teringin...

semlm masuk opis semua tanya ok ke tak... smp ada yg ingat dh bersalin... jenuh jugak nak bercerita... yg pastinya, keje aku lom siap lagik... org yg take over tuh silap buat, tapi my bos tak suh aku smbg.. akak tuh yg kena siapkan jugak.. the reason is because aku kena tolong org lain punya keje... tgk2 keje yg aku kena smbg nih byk lagi yg lom siap.. so, semlm buat keje kat umah smp 10 lebih.. smp sakit2 pinggang... ermm.. kalaulah dapat mc lagi kan best :P:P

2 thoughts:

Anonymous said...

Assalamualaikum Kak Ayu, Moga Allah permudahkan urusan akak masa di labour room nnt. Pesan seorang ustazah masa sarah beranak dulu, dekat-dekat nak bersalin banyak makan kurma..mudah beranak katanya. Boleh cuba. :) Yang pasti..it's all worth it. Lepas beranak..sakit pun lupa..in fact..terasa nak beranak lagi hihi. Salam mawaddah..nnt letak gambar baby yer..take care.

areyou said...

waalaikummussalam sarah, thanks a lot. doa2kanlah akak dpt bersalin normal n baby selamat.